måndag 19 december 2022

Ny måndag och halvtid

Igår när jag lagt mig kom min danska granne hit. Jag hörde hur de drog resväskor på baksidan när jag låg och blundade i sängen. Jag hörde Kents röst också. Idag på morgonen åkte Kent och jag stack ner på stan med tiobussen. Jag skulle bl a hämta böcker på ett ställe dit jag var välkommen att plocka av det som fanns. Jag fick med mig en liten bunt. Halva vistelsen är tyvärr redan avslutad nu också.


Sedan gick jag till saluhallen och köpte inlagda kaprisstjälkar igen. Och en konstig liten inlagd sorts fisk.


Här dukade jag upp i en park. Fiskarna var goda och jag åt upp alltihop och några kaprisstjälkar.


Här är böckerna. Jag har ingen aning om vad något av det är men det är i alla fall inte deckare. Någon misstänker jag kan vara en kärleksroman men jag är inte säker. Jag vill läsa romaner om olika liv och skeenden. Inte kärlek på ett lasarett t e x.


En fin vy över havet.


Sånt här mög är hela Torrevieja byggt av. Det är inte undra på att det är lätt att borra i väggarna.


Jag gick ut på piren nere i stan. 


Jag har aldrig gått ända ut men det gjorde jag idag.


Jag såg fåglar som jag tror var tordmular.

Men framförallt såg jag katter. Säkert över hundra stycken. De var överallt. Ett axplock följer.


En med vit svanstipp.



Alla möjliga olika modeller och små reden som någon frivilligorganisation ställt ut.






Underbart. En del var lite hårt åtgångna. Fransiga öron och halva svansar ver inte ovanligt.


Folk satt och fiskade.


Och katterna fick del av fångsten.


Salthamnen.


Den vita svanstippen igen. Lustigt. Det har jag aldrig sett förut. Och det är det enda vita på hela katten.


Sedan gick jag och tog mig en kebab.


Jag gick till bussen via Mercadonas toalett och åkte hem.

Hemma målade jag lite och la mig sedan och läste. Jag var trött och sliten på något vis. I och för sig hade jag promenerat i många timmar denna dag. Tittade lite på "TV" också.

Inga kommentarer: