onsdag 27 december 2023

10 dagar

För tio dagar sedan började jag gnälla över mina axlar i bloggen. Det hänger i ännu tyvärr. Väldigt ont idag på morgonen. Vad är det för sockerpiller de gett mig? Tramadol (som jag tidigare omnämnt med viss respekt) tycks inte fungera på mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kanske får åka till sjukhuset igen. Det blir mer och mer handikappande.

Pratade med jobbet idag om min belägenhet också.  

Jag satt hemma och väntade på installation av spishällen hela dagen så jag åkte inte till sjukhuset. Men det kom ju ingen häll. Varför trodde jag att detta företag skulle vara bättre på att hålla vad de lovade. Hällen skulle skickas från Valencia och vara här i Torrevieja den 22 december. Eftersom det var helgdagar nu så kunde installation ske tidigast den 27 december. Han "lovade" mig detta och sa att han förstod att det var svårt att vara utan spis. Den fanns tydligen inte på centrallagret i Valencia som han såg på sin dator i butiken när jag var där den 18 december. Det visste de redan den 22 december. Ändå lät de mig sitta här hela dagen och vänta på leveransen. "I'm sorry", sa faanskapet när jag ringde. Jag som hade tänkt inviga med att steka något ikväll.


Jag körde lite bläckfisk i airfryern istället. Det blev ok men jag skulle haft något att dippa i. Pressade citron över bara.

Jag har i princip suttit med min mitella hela dagen. Läst lite. Suttit i solen och laddat batterierna lite. Lyssnat på musik lite. Jag har inte lämnat området. Micke och Karin åkte hem idag.

Tidig kväll förstås.

Inga kommentarer: