onsdag 6 december 2023

Julmarknad på Line wall road

Gårdagskvällens kvällsmat intogs ändå på hotellet. Men den här gången visste jag bättre än att bara lägga på mat som jag inte visste något om. 


Jag provade mig fram med lite ost. Ägghalvor är ju också svårt att misslyckas med.


Testade den "röda" pastasåsen men den bestod bara av ketchup. Pastan var kall. Som tur är är inte smaksinnet fullständigt återhämtat än.


Jag provade också lite sötsaker som bara var sliskiga. Det som ser ut som vispgrädde var nog mera troligt gips.

Vaknade kl 8 och hade sovit så otroligt gott igen. Inga apdrömmar.


Frukosten ser jag verkligen fram emot däremot. Och det otroligt goda kaffet. Och apelsinjuicen.

Jag åt en tallrik kalla vita bönor också med bacon och chorizo. Sedan gick jag upp och la mig och lyssnade på BBC News på TV. Det regnade och jag hade ingen brådska någonstans. 

11:50 gick jag över till Gibraltar igen. Det duggade och blåste så jag hade problem att hålla i paraplyet. Särskilt när jag passerade landningsbanan. Jag gick in till Main street och regnet tilltog. När jag kom fram dit vände jag och gick till hotellet igen. Det gick inte att vara ute och jag kunde inte ens ta upp kameran ur ryggsäcken för regnet. Jag var ute i en och en halv timma och byxbenen var blöta och jag var frusen. Någon julmarknad såg jag inte skymten av under paraplykanten.

Jag tog en kaffe när jag kom till hotellet och satte mig en stund när en engelsman började prata fotboll med mig. Han gav sig inte trots att jag sa att jag var helt ointresserad.  Jag gick därifrån.

Jag la mig och läste och väntade på att klockan skulle bli 19:30 så jag kunde gå ner och försöka hitta något att tugga på.


Konstig kvällsmat. Varmrätterna provar jag inte ens längre. Två panerade skinkbitar. I hop med skinkan fanns någon konstig ostsmet också. Inte god.


Köttallrik. Den svarta blodkorven var oätlig efter en första tugga. En jättetjock fläskskiva som broskknastrade när jag tuggade på den.


Efterrätt. Ananasbitar, Jello som smakade som den såg ut och en konstig mousse som inte smakade någonting. Möjligen lite parfym.

Gibraltarresan lider mot sitt slut. Två konstiga dagar här. I går var jag rädd för allt. I dag har jag legat på rummet nästan hela dagen och läst. Jag har haft hörselproppar i vid varje måltid och har undvikit människor så gott det gått. Men jag har tänkt mycket och det är ju bra.

Inga kommentarer: