torsdag 14 december 2023

Lucia

Att det var lucia igår gick mig helt obemärkt förbi. Jag såg ingenting om det på hela dagen den 13:de december. Skönt att de religiösa vanföreställningarna inte kan sippra in som en giftgas i alla vrår.

88.2 kg idag men jag vet inte om jag litar på den här vågen jag har i Spanien. Det känns i kroppen som om jag passerat 90-strecket på väg neråt i alla fall.

Läser mycket nu. Tänk vilket billigt nöje det är egentligen. Vad många timmar av igenkännelser och förundran för bara någon hundralapp. Fantastiskt.

Jag fortsatte med att försöka bringa lite ordning i alla saker jag har i lägenheten. Först möte om små avlopp på förmiddagen och sedan avstämning med min chef. Sen iväg till Leroy Merlin. Jag tog scootern dit för att se så de hade det jag behövde. Sen åkte jag ett ärende till den indiska grossisten och köpte en burk pickles till. 


Jag hade tänkt köpa chutney men det fanns inga lagom stora burkar. Jag kan ju inte köpa hinkvis. Sen åkte jag hem och gick tillbaka till Leroy med dramaten istället. Plockade åt mig det jag skulle ha och fick lite hyllplan tillsågade till min nya kökshylla och gick hem igen med alltihop. Det tar en halvtimma att gå varje väg. På hemvägen fick jag problem eftersom jag hade en väldig motvind. Jag fick streta och dra min dramaten som fångade en massa vind.


Jag tyckte väl att det skavde på underarmen på hemvägen.


Jag skruvade ihop det sista och kände mig jättenöjd.

Satte mig sedan och läste någon timma. 

Tänk att det ska vara så svårt att få i sig lite alkohol. Jag har tänkt hela dagen på att jag skulle behöva ett rus men det tar emot. Jag är inte sugen på varken öl eller vin. Möjligen skulle jag kunna ta ett par snabba supar så jag kom över det första motståndet. Men jag kan inte förmå mig till det heller. Somnade lite i inglasningen med min bok istället.

Snart har jag läst ut del 6 av Lundells "Vardagar" och har redan lagt en annan bok i kön som ska ersätta tomrummet sedan. Jag har del 7 liggande hemma i kapellet men den får jag se fram emot ett tag till. Jag kan läsa annat emellan.

Den här dagen försvann lite för fort. Imorgon behöver jag jobba hela förmiddagen. Sedan har jag bara ett kort möte på måndagen innan långledighet fram till den 14 januari.

Inga kommentarer: