söndag 10 december 2023

Inåt, inte utåt

Jag trivs bäst när jag får leva inåt. In i mig själv. Slippa "vara med" där saker händer. I går efter att hällhelvetet återlämnats och jag blev själv igen infann sig ett visst lugn. Så här i efterhand förstår jag vad fel gibraltarresan var egentligen. I hela mitt liv har jag velat upp på den där klippan av någon underlig anledning som jag inte begriper. Egentligen förstår jag inte vad som gjorde att det blev så fel. Det bästa med den resan var egentligen att få färdas genom det spanska odlingslandskapet. 

I går började jag läsa Lundells "Vardagar" igen. Del 6 nu. Jag älskar de där böckerna. Jag försätts i en stämning som jag tycker så mycket om. Hans och mina funderingar är så lika. I del 6 beskriver han sina tankar under slutet av 2020 och drygt halva 2021. Pandemin härjar. Han har träffat en kvinna han utforskar. Han brottas med sig själv och han läser böcker. Jag lade e-boken "Sapiens" av Yuval Noah Harari åt sidan för en stund. Det var så trevligt att läsa en pappersbok igen. 

Jag gick upp strax efter kl 7 och startade datorn. Jag saknar kaffet på morgonen men jag får verkligen inte till det här i Spanien. Det smakar inte som det ska. Det är vattnet det beror på men jag har även försökt med köpevatten. Det går inte. Det måste vara kapellvatten. Kaffet på serveringarna funkar.

På morgonen tog jag en sväng upp och filmade en villa som jag tror skulle passa för Micke och Karin. Vi får se vad de tycker. Jag tog också en sväng och tittade till min vän Danielas boende. Sedan åkte jag hem och tittade på lite längdskidor och småbörjade lite med min omgång av Butter chicken. Det doftade fantastiskt i lägenheten när jag stekte kycklingen i Instantpotten. Vitlök, ingefära...


Nu finns det butter chicken att ta av under kommande arbetsvecka. Jag var så sugen på att återuppleva den goda mixed picklesen också så det fick bli en portion butter chicken direkt. Gott!


Efter maten åkte jag till Carrefour och tog en kopp kaffe och folkbadade lite. Åkte scooter i shorts. Underbart!

Jag spelade in en ny video också i serien "Eddies Vardagar". Den handlar om min gated community Club Salino och varför jag trivs så bra här. Varför detta boende är det enda tänkbara för en sådan som jag. Nu tar det en stund att ladda upp den till youtube och det är inte säkert att det går att se den förrän imorgon bitti.

Imorgon börjar en arbetsvecka med en massa onlinemöten igen. Då blir det inte mycket utsvävningar. I slutet av veckan hoppas jag få hämta min spishäll. På tisdag levereras en hylla som jag ska sätta upp i köket. Jag har lite ytterligare idéer om köket också. Bl a sätta in en ny köksfläkt, Belysning under överskåpen och en liten arbetsbänk efter ena väggen. Jag ska mäta lite och ha mig när hyllan är monterad och på plats.

Nu blir det lite TV men jag längtar redan till att fortsätta läsa Ulf Lundells "Vardagar 6".

Inga kommentarer: