onsdag 20 december 2023

Micke och Karin

Jag åkte och handlade lite igen på förmiddagen men inledde med standardfrukost som vanligt.


Underbara musslor denna morgon.


Tog kaffe på Carrefour också. Hamnade bredvid en jätteäcklig kines som åt med öppen mun och skrek på kinesiska i sin telefon hela tiden. Jag satte i hörselproppar men fick ändå gå ut och avsluta kaffet. Jävla folk!


De har satt upp låsbara gratisgarage med laddningsmöjlighet för elscootrar utanför. Det är ju snyggt som service eftersom de där jävla åbäkena tycks vara här för att stanna.

Åkte sedan hem och pysslade. 

Det börjar likna ett hem nu faktiskt men jag skulle allt behöva ha en spis också.



Bunkrat kylskåp.


Och mitt Omega3 intag till frukostarna.


Jag är så väldigt nöjd med den nya ordningen i köket.


Köpte kackerlacksfällor att ställa ut när jag åker hem också. 

Jag har ju inga möbler att sitta i inne om man är fler än en som ska äta. Jag fick ta ut möblerna ur inglasningen.



Och gömma dynor och saker i min säng.


Men då fick jag till det sedan.


Lite rökelse dagen till ära och för att understryka den indiska maten. Indisk musik också förstås. "Shakti" med John McLaughlin och indiska musiker fick det bli.

Micke och Karin kom när de skulle och det blev ett trevligt återseende. De berömde min Butter chicken och fick matlådor med sig hem. Tidig kväll och inget rus. Precis lagom.

Saknar Sivan. Kommer jag någonsin kunna leva utan katt?

Inga kommentarer: