onsdag 13 december 2023

Mörka moln

Låg kvar till 8 innan jag klev upp. Jag ligger så skönt i den här tysta och svala lägenheten. Åt frukost i inglasningen och läste Lundell. Skapade ytterligare ett par fakturaunderlag så nu tror jag att jag har fakturerat färdigt för 2023. Kollade en halvtimmeslångt webbinarium i tjänsten också.

Jag tog en sväng till Leroy Merlin på morgonen och frågade var min leverans tog vägen i går. Den kommer idag fick jag till svar. Jag uttryckte missnöje.


Tog en kaffe och croissant på Starbucks innan jag skyndade hem för att slippa regnet som hängde i luften.


Ett visst underhåll av området pågår på vardagarna. Det är bra.


Läste och läste. Väntade på regn som aldrig kom. Väntade på den oidentifierade fågeln som heller aldrig kom. Det har kommit bud på göktyta från min vän Dag. Det var vad jag också kom fram till när jag fotogooglade henne. Jag inväntar läge för ett bättre foto. Men hyllan till köket kom i alla fall.


Svårt att hantera en så hög hylla själv men med hjälp av lite spännband fick jag ihop den ändå. Här ska den nu stå. Två hyllplan till ska in. Undrar om det går att köpa fler hyllplan? Jag tror jag skulle behöva ett till faktiskt.


Jag kände hur kreativiteten kom till mig under dagen också och jag planerade för lite färglek. Jag kom bara till att duka upp min målarhörna. Sedan kom hyllan.

I flera dagar har jag också planerat att ta mig ett litet rus. Idag hade jag t o m satt på bakgrundsmusik på eftermiddagen för att få feeling men då kom ju hyllan som sagt. I och med att den kom försvann ruslusten och montagelusten rann till istället. Rus får bli en annan dag. Nu ska jag äta lite och lägga mig och läsa istället. Det blir bra det.

Inga kommentarer: