söndag 24 december 2023

Julafton 2023

Gick upp kl 8 efter en lika jobbig natt som jag börjar bli van vid nu. Jag måste få några starkare tabletter mot det här. I morgon firar spanjorena julafton så jag tänkte åka till sjukhuset i övermorgon.

Micke och Karin plockade upp mig kl 9 för färd upp till citronmarknaden. Karin pep iväg till skinngubbben och köpte läder. Jag och Micke ´knallade runt bland alla stånden och tittade. Jag köpte en påse polsk saltgurka.


Det blev en sillmacka och kaffe hos Jeanette på bar "Perom pom pom" igen.


Mycket kläder i alla möjliga modeller finns det. Det här måste ha varit den Romska avdelningen.

Jag blev hemskjutsad för en stund hemmavid innan vi skulle ses hos "Lille svensken" på julbord kl 14.


Micke och Karin fick en egen uppsättning uteserveringsbordskilar som de själva kan palla upp vingliga cafébord med.

Jag var uppe på restaurangen en kvart innan de kom och väntade en stund. 


Vi fick sedan sällskap av tre andra vid vårt bord. En familj från Upplands-Väsby som var trevliga.


Det var ett bra julbord och jag gick in stenhårt för sillen. Jag åt nästan inget med än den där tallriken . Och drack vatten. Jag hade ju scootern dit.

55 € var saftigt. Alkohol ingick men det nyttjade inte jag denna kväll.

Sedan var det skönt att komma hem till tystnaden i ensamheten. Det blev ganska stimmigt fast det var mitt på dagen och jag hade en ganska bra plats i periferin. Men jag hade hörselproppar i hela kvällen ändå. Jag fick ondare och ondare i axeln också men vi bröt upp ganska tidigt. 16:40 var jag hemma igen och kunde lägga mig och sträcka ut mig lite.

"Frozen shoulder" diagnostiserade bordsgrannarna mig. Vi får se vad läkaren säger. Tyvärr är det väldigt handikappande.

Jag smög över till Petra och lämnade julklappen till henne och hunden Bani när det blivit mörkt.

Tidig kväll och läsning.

Inga kommentarer: