söndag 17 december 2023

Axlarna

Hade ont i höger axel när jag gick till sängs igår och nu på morgonen hade jag ont i båda. Endera ligger jag konstigt eller så var det för jobbigt för dem att gå med stavar igår. Kroppen börjar sjangsera. Stelnar. Kom senare på att jag åkt scooter lite väl lättklädd de senaste dagarna. När jag körde idag igen fick jag ont under tiden jag körde.

Läste ut "Vardagar 6" av Lundell i går och påbörjade direkt "Melankolins anatomi" av Robert Burns. Tung. Vet inte om jag kommer att orka den men ämnet är intressant. Jonna Bornemark ska jag läsa under dagtid. Jag har ju läst den boken förut så nu gör jag bara nedslag i den. Hon skriver mycket klokt den kvinnan.

Söndag i Torrevieja och jag hade inga planer på morgonen. Åt frukost.


Ostmacka och en burk musslor. Väldigt goda musslor. Picante. Åt en liten burk bläckfisk också. Picante. 7 grader i gryningen utanför klockan tioiåtta.

Gick och la mig på rygg ovanpå täcket med händerna utefter sidorna och bara tänkte. Blundade. Tillfälligt mätt. Tyst sånär som på ringduva och en galande tupp i fjärran från området bakom tujahäcken.

Somnade igen.

Gick upp och städade. Dammsög, våttorkade. Tog badrummet också.

Hade herrarnas längdskidor på när jag städade. 

Jag tog en sväng ner på stan sedan. 



Jag åt en sillmacka hos "Farbror Barbro". God. Egen sillinläggning. 7 €. Tja, ibland är det värt det.

Jag åkte hem igen och tog senare en tur upp till ett annat boende som Sven och Anna Bornemark tittat på på nätet. Jag filmade lite och skickade till dem. Jag tog en sväng upp till min favoritasiat och tänkte köpa med anka hem till kvällen men det var stängt. De hade stängt fram till den 5 januari.

Sen blev jag hemma.

Inga kommentarer: