lördag 9 december 2023

Hällen återlämnad

Min vän Tony kom hit på morgonen och vi körde iväg den defekta induktionshällen till Carrefour. De ville försöka laga den och sedan skulle jag få hämta den igen. Tony hjälper mig med det också som väl är. Det skulle ta ungefär en vecka. Tills dess har jag alltså ingen spis. Det går att laga mat från början i Instant potten så det ska jag göra i morgon. Jag ska göra en provomgång Butter chicken inför Micke och Karins ankomst om någon vecka. Micke beställde det tills de kom ner nästa gång.

Först en marinad med pressad citron och lite kryddor i en timma. 


Sedan en ny marinad över natten med creme fraich och en massa kryddor och vitlök och ingefära. Egentligen ska det vara yoghurt men jag tycker creme fraich blir godare.

Över 20 grader idag och jag har gått lite och åkt lite scooter. Slapp hemmadag för övrigt. Jag såg en tornfalk som försökte slå en annan fågel härinne på gräsmattan framför min uteplats.

Inga kommentarer: